Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Berita Terkini

Sunday, November 28, 2010

Faezah Elai - Mereka bukan kekasih saya

"SAYA tidak akan berundur dari dunia seni walaupun ada pihak mendesak saya. Bodohlah kalau saya segera mengangkat mengalah atas kehendak orang lain selepas kenyataan saya baru-baru ini,” demikian bicara mula pelakon Faezah Elai. Baru-baru ini dia menyifatkan dunia seni tanah air busuk dan mahu bersara empat tahun lagi.

Wanita berusia 28 tahun ini bagaimanapun mengakui dia bukan jenis mudah kalah dan terganggu selepas mengeluarkan kenyataan panasnya minggu lalu.

Malah tidak menyalahkan mana-mana pihak, Faezah berkata demikian atas dasar salah faham dan memanipulasi pandangan peribadinya terhadap bidang seni.

“Saya tidak bermaksud kita perlu mengipas penerbit atau pengarah untuk mendapat banyak peluang berlakon. Itu bukan maksud saya sebenarnya,” tegas Faezah.

“Siapalah saya untuk menilai kelebihan pelakon-pelakon tempatan sedia ada. Lagi pun saya baru tiga tahun berlakon, takkanlah saya nak menjadi diva, mengata orang macam-macam,” katanya tatkala persoalan tersebut dibongkar.

Anak sulung dari tiga beradik ini menambah, dia memang bercadang bersara dalam tempoh empat tahun lagi, tetapi bukan kerana menyesal terjebak dalam dunia glamor ini. Seni adalah darah dagingnya, masakan dia tegar menabur pasir dalam periuk nasi sendiri.

“Hakikatnya, saya mahu pengunduran saya dalam industri ini secara bermaruah. Selepas mencapai kejayaan dalam lakonan kerana itulah matlamat utama. Saya akui, masih belum berpuas hati dengan lakonan saya, sebab itu, saya menetapkan tempoh empat tahun sebagai persediaan sebelum berundur”.

Mengenai adakah dia sengaja mencipta kontroversi agar dapat mendapat publisiti, lulusan rekaan fesyen di sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) ini hanya menggelengkan kepala.

Katanya, dia semakin fobia dengan istilah “busuk” yang digunakan untuk menggambarkan senario bidang hiburan negara sekarang ini.

“Kalau boleh saya tidak mahu mencipta satu isu yang menyebabkan orang naik menyampah termasuk hal remeh temeh sebegini. Itu bukan cara saya. Tapi saya tidak peduli kalau ada orang tidak suka saya sebab perkara ini sebab saya tahu di mana kebenarannya.”

Bercerita tentang aktivitinya, peminat setia pelakon Megan Fox ini bercita-cita mahu membuka tadika di kampung halamannya di Pulau Pinang.

“Itu semua rancangan, sebagai manusia saya hanya mampu berdoa. Mana tahu, ketika itu saya sudah punya kekasih hati, boleh sama-sama usahakan tadika itu nanti,” katanya sambil disusuli dengan senyuman.

Wanita berbintang Leo ini juga mengakui bahawa kejujuran itu telah memakan diri dirinya. Disebabkan terlalu suka cakap tanpa tapis, dia berdepan dengan pandangan serong masyarakat, walaupun berkali-kali dia mengingatkan perkara tersebut.

“Memang sudah sifat semulajadi saya bukan jenis hipokrit dan lurus bendul. Kali ini saya mendapat tauladan. Tidak bermakna saya perlu ubah pendirian saya kerana selepas ini, saya perlu lebih berhati-hati dengan segala tindakan pada masa depan,” katanya.

Angkara ‘mamat’ itu

Satu lagi cerita yang mengaitkan nama Faezah ialah khabar angin mengenai hubungan cintanya dengan pengarah drama Asmara dan Dendam Kesuma, Heykal Haniffa. Hubungan mereka dikatakan berputih sejak pertengahan tahun ini.

Bintang filem Otai, Cun, Mantera dan Tolong Awekku Pontianak tersebut dikatakan terjerat “cinta di lokasi” apabila terpesona dengan pengarah tersebut. Malah ada pihak mendakwa melihat mereka bersama bukan saja di lokasi malah selepas tamat penggambaran.

“Kami tidak ada hubungan cinta. Semua itu fitnah dan disebarkan oleh seorang mamat yang suka cari pasal dengan saya. Dialah yang memporak-perandakan kehidupan peribadi saya sehingga mengguris hati banyak pihak termasuk ibu bapa saya.”

“Memang tindakan mamat ini sudah melampau, sebab itu saya sudah buat laporan polis tentang isu ini. Dia juga perlu bertanggungjawab atas apa penyebaran gosip buruk yang mengatakan saya hamil dan menggugurkan anak sebelum ini,” luah Faezah tanpa berselindung.

Bercerita tentang maksud tersembunyi pelakon lelaki berkenaan, Faezah sekadar mengangkat bahu. Telahan rawak, mungkin disebabkan atas dasar iri hati dengan kejayaan dirinya kerana mereka sama-sama bertapak dalam industri sebelum ini.

“Saya harap mamat itu cepat insaf dengan keterlanjurannya. Jangan kacau hidup saya lagi, belajar bermaafan dan lupakan perkara silam. Saya sudah maafkan dia. Jangan sampai saya dedahkan semua perbuatannya kepada umum,” kata pengacara rancangan kecantikan Seri yang disiarkan setiap Rabu di TV3 ini

Google: Faezah Elai facebbok, Faezah Elai twitter, gambar terbaru Faezah Elai, skandal terbaru Faezah Elai, Faezah Elai seksi, gambar seksi Faezah Elai

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...