Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Berita Terkini

Sunday, April 3, 2011

Amy Search Terajui AF9


Lagenda rock tanahair, Amy Search diumumkan sebagai Pengetua Akademi Fantasia musim kesembilan (AF9) ini yang akhirnya menamatkan teka-teki, sekaligus menepis spekulasi "kerusi panas" itu diduduki oleh beberapa nama besar yang disebut-sebut dari Indonesia.

Pengumuman itu dibuat menerusi episod pertama konsert Tirai AF9 yang disiarkan secara langsung dari perkarangan Jusco AEON, Setiawangsa, Sabtu.

"Saya berterima kasih kerana memberi peluang dan kepercayaan kepada saya untuk mengemudi AF musim yang terakhir ini.

"Dengan peluang yang ada ini, saya akan cuba mendidik pelajar-pelajar yang mempunyai cita-cita yang tinggi untuk menjadi bintang,"katanya pada sidang media selepas konsert berakhir.

Tambah Amy, pada awalnya dia enggan menerima tawaran tersebut, namun dia akhirnya bersetuju selepas melihat kesungguhan dan kepercayaan yang diberikan kepadanya untuk menerajui program musim terakhir ini.

"Ketika isteri saya memberitahu tentang tawaran ini, saya memang terkejut besar dan tidak menyangka sama sekali, dan pada awalnya saya enggan menerima tawaran tersebut,

"Tapi selepas melihat pada tahap kepercayaan mereka akhirnya saya bersetuju dan menganggap ianya sebagai satu cabaran dan tanggungjawab besar kepada saya," katanya.

Karyawan dan penggiat seni yang pernah memegang jawatan Pengetua AF sebelum ini ialah Freddie Fernandez (AF1), Datuk Ramli MS (AF2 dan AF6), Datuk M.Nasir (AF3), Ramli Sarip (AF4), Roslan Aziz (AF5), DatinTiara Jacqualina (AF7) dan Norman Abdul Halim (AF8).

Dalam pada itu, musim terakhir ini juga mengembalikan pengacara popular Aznil Nawawi sebagai hos konsert mingguan dan program Dairi AF.

Akademi Fantasia musim kesembilan ini memulakan siaranya di Astro Ria saluran 104, melalui konsert pengenalan Tirai AF pada malam semalam dan akan meneruskan rutin konsertnya setiap hari Sabtu jam 9.00 malam mulai 9 April depan.

Aksi Amy selepas diumumkan sebagai Pengetua AF9.

Dua belas finalis AF9 juga telah diumumkan pada program Tirai AF, mereka adalah Afif, Amir, Azri, Erul, Kay, Aida, Eka, Laika,Lena, Miza dan Nera.

Manakala tenaga pengajar terdiri daripada Fatimah Abu Bakar, Ning Baizura, A.Aris, Syafi, dan Adlin Aman Ramli.

Kesemua peserta ini akan membuat persembahan di konsert mingguan pertama pada 4 April ini di Dewan Sri Putra, Bukit Jalil.

AF9 masih mengekalkan format pemarkahan seratus peratus melalui undian penonton melalui sistem pesanan ringkas SMS atau AFUNDI, AF terakhir ini juga dijangka akan mengembalikan nostalgia selama sembilan musim mereka bersiaran.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...