Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Berita Terkini

Friday, January 28, 2011

David Teo 'kongsi' Rezeki


Meraih keuntungan sebanyak RM42 juta sepanjang tahun 2010,menjadikan Metrowealth (MIG) menjadi antara syarikat produksi yang berjaya memberi sumbangan besar dalam menjana ekonomi negara.

Menganggap tahun 2010 sebagai tahun kemuncakkan mereka di dalam industri ini, CEO syarikat MIG, David Teo melahirkan rasa syukur dan bangga atas kejayaan yang dikecapi oleh MIG, para artis yang bernaung di bawah syarikatnya dan kakitangan yang banyak membantu.

SHAHEIZY SAM ANTARA PELAKON YANG MEMBAWA REZEKI YANG BESAR DALAM MIG

Bukan sekadar kutipan filem yang membanggakan, perancangan MIG untuk membentuk modal insan daripada industri hiburan juga menunjukkan kejayaan yang membanggakan. Malah, SKim 10 Pengarah Muda MIG yang diperkenalkan pada tahun 2007 sehingga kini telah berjaya mengumpulkan tujuh orang pengarah, dan enam daripadanya subah menyumbang kepada kutipan box Office.

Melihat pada pelbagai kejayaan yang diraih oleh syarikatnya tahun 2010 ini, seperti Ngangkung yang berjaya dicatatkan dalam Malaysian Book Of Records 2011 sebagai filem dengan kutipan Box-Office paling tinggi RM8.4 Juta, dan filem Adnan Sempit yang ditayangkan awal tahun lalu dengan kutipan RM7.8 Juta dan beberapa filem lain yang berjaya merangkul kutipan antara RM2 Juta sehingga RM5 Juta, David Teo bermurah hati menganjurkan malam penghargaan dan penyampaian bonus untuk artis dan kakitangan.

Bertanyakan David tentang perbelanjaannya untuk merealisasikan malam anugerah ini, dia menjelaskan apa yang diberikannya ikhlas untuk pekerja dan artis yang banyak membantu syarikatnya selama ini.

"Rezeki yang saya terima perlu dikongsi bersama, dan untuk malam ini semua berbelanjaan termasuk hadiah adalah sekitar RM4.5 Juta.

"Saya berterima kasih pada mereka, kerana tanpa usaha mereka, MIG tidak akan berjaya seperti sekarang,"jelas David.

FARID ANTARA PENGARAH HARAPAN MIG

Antara Senarai Penerima Bonus

1. Nor Azrilah binti Abdullah, berkhidmat sejak tahun 2003 menerima sebuah rumah Semi-D satu tingkat

2. Norul Ashikin binti Ismail, Kordinator Pemasaran, berkhidmat sejak 2005, menerima sebuah Semi-D satu tingkat

3. Eng Chong Sam, Penasihat Kesihatan, berkhidmat sejak 1998, menerima sebuah rumah Semi-D satu tingkat

4. Norazlina, Eksekutif Pemasaran, berkhidmat sejak tahun 2005, menerima sebuah rumah Semi-D dua tingkat.

5. Azahari Abdul Hamid, Pengurus Promosi dan Perhubungan, menerima sebuah kereta Merc-Bend E200

6. Shaheizy Sam Abd.Samad, Pelakon, menerima sebuah rumah Semi-D dua tingkat dan pakej mengerjakan umrah sebanyak RM30 ribu.

7. Ismail Bob Hasim, Pengarah, berkhidmat sejak tahun 2005, menerima sebuah kereta toyota Alparhd 3.5

8. Brain Ng, Pengarah Eksekutif Sound, berkhidmat sejak tahun 2003, menerima sebuah banglo

9. Farid Kamil, menerima RM30 ribu

10. Lisa Surihani, menerima RM15 ribu

11. Intan Ladyana, menerima RM15 Ribu

12. Ustaz Fauzan, menerima RM10 Ribu

13. Nora Danish, Menerima RM10 Ribu

14. Angah Raja Lawak, menerima RM10 Ribu

15. Puteri Mardiana, menerima RM 10 Ribu

16. Norliyana Shamsudin, menerima RM 10 Ribu

17. Azad, menerima RM10 Ribu

18. Cat Farish, menerima RM5 Ribu

Shaheizy Sam

"Saya tak sangka penghargaan yang diberikan pada saya sebesar ini sebenarnya, malah saya tidak pernah terfikir akan diberikan hadiah sebegini rupa. Sebelum datang, saya memang terfikir mereka akan memberi hadiah dan bonus kepada saya dan artis-artis yang lain, tapi saya tidak menyangka ia sebesar ini.

"Ini rumah pertama saya, dan selain berterima kasih pada pihak MIG dan Mr David, saya juga berterima kasih banyak-banyak pada para penonton dan peminat yang meluangkan masa menonton filem-filem lakonan saya, dan kerana mereka semua jugalah saya menerima bonus sebegini.

"Setakat ini tiada perancangan untuk berpindah ke rumah itu sekiranya ia siap nanti,sebab saya sudah terbiasa duduk bersama keluarga dan agak susah untuk memulakan hidup sendiri,"jelas Shaheizy Sam

Farid Kamil

"Ini kali kedua saya terima bonus daripada MIG, dan saya rasa penghargaan yang diberikan oleh MIG banyak memberi perangsang untuk kami melakukan yang lebih baik di masa hadapan.

"Jarang sekali syarikat produksi membuat perkara sebegini, jadi apabila diberi penghargaan sebegini, saya sangat bersyukur dan sangat berterima kasih pada MIG dan David Teo,"jelas Farid.


Senarai Artis Yang Bernaung Di Bawah MIG

1. Shaheizy Sam
2.Lisa Surihani
3.Farid Kamil
4.Yana Samsuddin
5.Intan Ladyana
6.Fizo Omar
7.Kamal Adli
8. Diana Amir
9.Pierre Andre
10. Angah Raja Lawak
11. Along Cham
12.Fezrul Khan
13. Azad Jazmin
14.Adeline Anthony
15.Aeril Zafril
16. Zul Suphia'an
17.Putri Mardiana
18.Tuah Zoqarnain
19.Mon Ryanti
20.Adey
21.Shahfiez
22.Siti Chubby
23.Alex Yan
24.Boy Iman
25.Shasha Zurazie
26.Sasqia
27.Kamal Faridz
28.Nad Zainal
29.Tasha Aziz
30.Faith Zaki
31.Ery Zukhairi
32.Chloe
33.Ard
34.Azrul Anwar
35.Shima
36.Siti Aziz
37.Mimie Ernida
38.Hidayah Samsuddin
39.Fiffy Natasha
40.Wawa
41.Elmy Moin
42.Arien Yunus

google: David Teo facebook, David Teo beri bonus, filem baru David Teo, David Teo beri hadiah, gambar David Teo beri bonus, sekita penyampaian bonus David Teo, gambar mig beri bonus

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...