Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Berita Terkini

Friday, November 26, 2010

Norman KRU: AIM 18 Ditangguhkan, Bukan Tak Jadi!

Desas-desus mengatakan bahawa penganjuran Anugerah Industri Muzik (AIM) ke-18 tidak akan diadakan nyata hanyalah satu dakwaan yang tidak berasas. Sebaliknya, penganjurannya hanyalah sekadar ditangguhkan dan ia tetap akan diadakan seperti tahun yang sebelumnya.

Pengerusi Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM) ,Norman Abdul Halim berkata, AIM ke-18 hanya ditangguhkan bagi memberi peluang kepada ahli jawatankuasa baru untuk menampilkan beberapa perubahan bagi membangkitkan semula kegemilangan anugerah tersebut.

"AIM hanya ditangguhkan bukannya tak ada. Banyak pembaharuan yang ingin kami lakukan pada tahun depan bagi menimbulkan keterujaan peminat. Sebolehnya kami mahu mengembalikan kegemilangan industri muzik tempatan semula ," katanya ketika dihubungi murai.com.my.

Selesa mengunci mulut terlebih tentang perubahan yang bakal ditampilkan, kata Norman sebuah sidang media khas akan diadakan mengenai penganjuran AIM18 akan diadakan pada bulan depan.

"Kita akan adakan satu sidang media khas pada bulan Disember bagi menjelaskan segalanya tentang penganjuran AIM18. Buat masa sekarang semuanya masih dalam proses perbincangan,"jelasnya lagi.

Tambah Norman, pertukaran ahli jawatankuasa yang baru juga antara sebab mengapa penganjuran anugerah berprestij itu ditunda kerana kesemua mereka kini dalam proses mengkaji semula elemen terbaik yang ingin diserapkan dalam AIM kelak.

Menapis dakwaan ketiadaan penaja antara faktor yang menyebabkan ia ditunda, Norman berkata, pihak RIM sudah pun terima beberapa tawaran daripada beberapa pihak penaja besar.

"Jadi tak timbul isu tak ada penaja dan sebagainya," katanya.

Pesanan Norman kepada kepada karyawan muzik dan barisan artis yang sedia ada: "Jangan gusar dan risau kerana AIM ke-18 sememangnya akan direalisasikan bagi mengiktiraf karya-karya muzik terbaik masa kini".

Google: norman KRU, AIM 18 tertangguh, AIM 18 tak jadi, AIM 18 ditangguhkan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...