Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Berita Terkini

Saturday, January 22, 2011

Ainul Aishah Buka Francais Makanan Pencuci Mulut



Pelakon Ainul Aishah mengakui kerana terlalu gemar terhadap makanan pencuci mulut Tutty Fruitti membuatkan dia menyuarakan pendapat kepada keluarganya untuk membuka sebuah francais makanan tersebut.

Walaupun merupakan sebuah perniagaan keluarga namun Ainul menganggap ia sebagai titik permulaan baginya menjinakkan diri dalam bidang perniagaan.

“Idea untuk membuka francais timbul apabila saya sering ke kedai Tutty Fruitti dan melihat ramai yang menggemarkannya juga.

“Saya rasa ia mendapat sambutan baik biarpun agak baru di Malaysia, oleh itu saya tekad mengambil nombor pihak berkenaan dan beri kepada ibu,” katanya yang mengadakan majlis pembukaan kedai yang terletak di Bangi, Selangor itu pada Sabtu (hari ini).

Jelas Ainul, dia tidak menyangka hasrat tersebut dilaksanakan oleh keluarganya apabila terus menghubungi Naza Tutti Frutti (Malaysia) Sdn Bhd yang bertanggungjawab membawa masuk Francais tersebut ke Malaysia.

“Saya hanya beri idea kepada keluarga saya dan tidak sangka mereka juga berminat untuk membuka cawangan tersebut.

“Namun begitu, urusan perniagaan diuruskan oleh abang saya memandangkan saya mempunyai komitmen dalam bidang seni,” ujar Ainul yang kini sibuk dengan penggambaran drama Begitulah Cinta.

Bagaimanapun, jelas Ainul dia akan membantu dan belajar sedikit sebanyak selok belok pengurusan perniagaan bagi membolehkannya menceburkan diri dalam bidang itu satu hari nanti.

“Saya seorang yang suka berniaga, namun begitu saya lebih berminat menguruskan sebuah kedai pakaian berbanding perniagaan jenis makanan.

“Tapi dengan adanya kedai Tutty Fruitti ini sedikit sebanyak bolehlah saya belajar untuk menguruskan perniagaan sendiri kelak,” katanya.

google: Ainul Aishah facebook, Ainul Aishah twiteer, gambar terkini Ainul Aishah, gambar seksi Ainul Aishah, skandal Ainul Aishah, Ainul Aishah biodata, gosip Ainul Aishah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...