Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Berita Terkini

Saturday, December 25, 2010

Antara Garisan, Muallaf Ungguli ASK2010

Norkhiriah dan Fauzi Nawawi memenangi kategori Pelakon Wanita Terbaik Drama dan Pelakon Lelaki Terbaik Drama di Anugerah Skrin 2010 di PWTC, Jumaat.

Drama arahan Shahrul Ezad Mohamedin, Antara Garisan berjaya dinobatkan sebagai Drama Terbaik di Anugerah Skrin (ASK) 2010 yang berlangsung di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, Jumaat malam.

Drama yang membariskan pelakon-pelakon seperti Azma Aizal Yusoof, Norkhiriah dan Ungku Ismail itu menewaskan empat buah drama lain iaitu Sebelum Akhirat, Dalil Cinta, Kaki dan Perempuan.

Sharifah Amani memenangi kategori Pelakon Wanita Terbaik Filem menerusi filem Muallaf.

Drama ini turut memenangi kategori Pelakon Wanita Terbaik iaitu Norkhiriah yang sebelum ini pernah meraih anugerah Pelakon Pembantu Wanita Terbaik pada ASK2007, Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik (Azma Aizal Yusoof) dan Lakon TV Terbaik (Shahrul Ezad Mohamedin).

Kategori Pengarah Terbaik Drama dianugerahkan kepada Murali Abdullah menerusi drama Sebelum Akhirat.

Fauzi Nawawi pula berjaya menewaskan Fahrin Ahmad, Rosyam Nor, Syed Ali dan Ungku Ismail bagi kategori Pelakon Lelaki Terbaik Drama menerusi lakonannya di dalam drama Sebelum Akhirat.

Sementara kemenangan Filem Terbaik berpihak kepada Muallaf arahan Yasmin Ahmad.

Bront Palarae meraih anugerah Pelakon Lelaki Terbaik Filem menerusi filem Belukar.

Filem tersebut turut memenangi anugerah Pengarah Filem Terbaik dan Pelakon Wanita Terbaik Filem (Sharifah Amani).

Turut memenangi anugerah ASK2010 adalah Pelakon Lelaki Terbaik Filem iaitu Bront Palarae menerusi filem Belukar.

Kesemua pemenang bagi setiap kategori yang dipertandingkan menerima trofi serta hadiah lawatan ke Los Angeles.

Trofi disampaikan oleh barisan artis terkenal seperti Erra Fazira, Nasha Aziz, Fahrin Ahmad, Shaheizy Sam, Lisa Surihani, Mia Sara, Fouziah Gous dan Fizz Fairuz.

Turut hadir ke majlis berprestij itu adalah Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim, isteri Datin Seri Maznah Rais, Pengerusi Media Prima Berhad, Datuk Johan Jaafar dan Ketua Eksekutif Kumpulan Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Datuk Seri Ahmad Farid Ridzuan.

Drama rantaian Nur Kasih memenangi anugerah Drama Rantaian Terbaik.

Acara tersebut telah dihoskan oleh Vanidah Imran dan Awal Ashaari serta disiarkan secara langsung di TV3.

Secara keseluruhan, ASK 2010 mempertandingkan 24 kategori meliputi drama,filem dan penerbitan dalaman.

Sepuluh kategori drama bakal dipertandingkan termasuk Anugerah VideografiTerbaik yang baru diperkenalkan pada tahun lepas.

Manakala jumlah filem yang dipertandingkan kekal tujuh kategori dan enam kategori penerbitan dalaman.

Anugerah Skrin 2010 ini mempertandingkan 17 buah drama, 12 drama rantaian dan lima drama komedi. Manakala kategori filem pula 25 filem terbitan tempatan layak dipertandingkan kali ini.

Calon-calon yang dipertandingkan terdiri daripada terbitan yang ditayangkan di kaca TV dan pawagam mulai 1 Julai 2009 hingga 30 Jun 2010.

Keputusan Penuh ASK2010


google: Anugerah Skrin 2010, senarai terkini Anugerah Skrin 2010, pemenang terkini Anugerah Skrin 2010, siaran langsung Anugerah Skrin 2010, senarai pemenang Anugerah Skrin 2010, drama terbaik Anugerah Skrin 2010, filem terbaik Anugerah Skrin 2010, red carpet Anugerah Skrin 2010, best dressed Anugerah Skrin 2010, Artis seksi ASK2010

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...