Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Berita Terkini

Tuesday, November 30, 2010

Hanya Ogy isteri saya


Pada 23 Disember 1990, perkahwinan Eman dengan primadona, Fauziah Datuk Ahmad Daud (Ogy) mendapat liputan meluas daripada media.

Ini kerana, pasangan itu memilih untuk bernikah ketika masing-masing berada di puncak kerjaya mereka.

Doa peminat dan masyarakat, perkahwinan pasangan anak seni itu kekal hingga ke akhir hayat.

Namun, siapa kita untuk melawan ketentuan Ilahi. Rumah tangga Eman dan Ogy dilanda masalah selepas lebih sedekad mereka hidup bersama sebagai suami isteri.

Barangkali, kedua-duanya juga tidak pernah menyangka, impian kasih dan cinta mereka musnah di pertengahan jalan.

Mahligai cinta yang dibina atas dasar cinta hanya bertahan selama 12 tahun, enam bulan dan lapan hari apabila. Eman melafazkan cerai pada 2 Julai 2003 di Mahkamah Syariah, Kuala Lumpur.

Sejak perceraian itu, tidak pernah terdengar gosip cinta sama ada Eman ataupun Ogy. Apa yang pasti masing-masing hingga kini melayari hidup sendirian tanpa mencari pengganti.

Kini setelah tujuh tahun mereka bercerai, apa yang mengejutkan bukan gosip cinta baru mereka menjadi perhatian, sebaliknya timbul pula cerita kononnya Eman pernah menikahi perempuan lain sebelum Ogy.

Khabar itu pernah sampai ke telinga media sebelum Eman dan Ogy berkahwin.

Eman didakwa pernah menikahi seorang wanita di negeri kelahirannya sebelum popular sebagai pelakon. Hasil perkahwinan pertama itu juga, Eman khabarnya memiliki cahaya mata.

Bukan itu sahaja, kononnya Eman menceraikan isterinya ketika mahu menikahi Ogy demi membina sebuah mahligai cinta bersama pelakon popular itu.

Bimbang hati Eman akan terusik kerana ditanya soalan yang sensitif seperti itu, namun reaksi Eman selepas mendengar soalan itu membuatkan saya kembali tenang.

"Saya pernah bernikah dan mempunyai anak sebelum berkahwin dengan Ogy? Karut! Kalau betul saya ada anak, saya amat bersyukur, tetapi semua itu fitnah.

"Saya tidak pernah menikahi perempuan lain selain Fauziah Ahmad Daud. Dialah satu-satunya isteri saya tapi sayang sekali jodoh kami tidak panjang," Eman menjawab sambil sesekali menghela nafas yang panjang.

Menerima perceraian itu sebagai takdir, prinsip Eman tidak berganjak sejak dari hari pertama berpisah secara rasmi dengan Ogy iaitu tidak akan berkongsi masalah yang membawa kepada perpisahan itu.

Bahkan, Eman tidak pula berpendapat, perceraian itu menjadi punca kenapa dia tidak mengambil keputusan untuk menamatkan zaman dudanya.

"Saya terima segala takdir yang ditentukan dalam hidup saya. Tetapi satu yang saya pegang walau apapun yang terjadi antara saya dengan Ogy saya tidak akan bercerita pada sesiapa.

"Apa yang pasti selepas perceraian itu hati saya belum terbuka untuk wanita lain, bukan saya serik untuk berkahwin tetapi jodoh belum ada.

"Bukan sahaja peminat yang bertanya malah adik beradik saya juga ingin tahu tetapi tiada jawapan yang boleh saya berikan.

"Saya adalah seorang lelaki yang bangga kalau ada isteri. Namun kerana waktu yang begitu terhad dan kerja saya terlupa yang saya hidup sendirian.

"Cuma kadangkala apabila terjaga di tengah malam saya dan melihat di sebelah saya tiada sesiapa, barulah saya teringat yang saya belum ada isteri," cerita Eman Manan sambil ketawa.

Bagi Eman, walaupun perkahwinan pertamanya dengan Ogy hanya separuh jalan, namun ia tidak membataskan jodohnya pada masa depan.

"Saya tidak pernah serik untuk berkahwin lagi apalagi jika ditakdirkan jodoh dengan artis. Saya serahkan segala-galanya pada takdir," katanya

google: Eman facebook, eman twitter, ogy facebook, skandal terbaru eman, gambar terbaru eman, gambar terbaru ogy ahmad daud

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...