Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Berita Terkini

Saturday, December 4, 2010

Dedikasi Fiq untuk mangsa perang

DIAMNYA selama setahun tanpa sebarang produk seni yang menguatkan portfolio sebagai seorang penyanyi, bukan bermaksud cintanya terhadap muzik terus berkubur.

Malah, Fiq atau Mohd. Firdaus Abd. Halim, 28, sebenarnya gigih memastikan produk yang dihasilkannya memenuhi citarasa pendengar selain mampu bersaing dengan muzik yang sedang meniti zaman revolusi.

Dalam kunjungan ke Studio Utusan Malaysia baru-baru ini, dia menjelaskan, sejak Oktober tahun lalu, dia sibuk terlibat dengan proses pemilihan lagu, rakaman, penggambaran video klip dan kulit album agar ia merupakan hadiah sempurna untuk peminat.

Maka, lahirlah Diagnostik, sebuah album yang menunjukkan kematangan juara Mentor musim kedua itu setelah berkecimpung selama empat tahun dalam industri muzik tempatan.

“Album ini pasti menepati cita rasa para pengikut muzik rock tanah air,” kata Fiq tatkala ditanya mengenai buah tangan terbarunya itu.

Setelah agak lama menyepi, kelahiran album Diagnostik memberikan satu kepuasan yang tidak terhingga kepadanya setelah mencipta populariti menerusi dua buah lagu hit, Tiga Malam Tanpa Bintang dan Bukti yang hingga kini menjadi siulan pencinta muzik tanah air.

Mengambil masa selama lima bulan untuk disiapkan, kelahiran Diagnostik membuktikan bahawa Fiq masih mempunyai pengikut setia dalam industri muzik tanah air.

Ditambah pula dengan elemen-elemen baru gabungan Asia Barat dan rock, Fiq berharap, strateginya kali ini boleh bersaing dengan produk artis-artis sealirannya.

Dalam pada itu, Diagnostik diakui Fiq sebagai hadiah terbaik buat peminatnya kerana mendapat sentuhan daripada komposer-komposer terkenal seperti Kuncidemak menerusi lagu Manifestasi Cinta, Amir (Tragis dan Mas Jongkong), Acap (Mencari Arah) dan Beat The System (Transisi).

Tragis beri keinsafan dan kesedaran Kegagalan menempatkan diri ke Anugerah Juara Lagu 25 (AJL25) buat kali ketiga baru-baru ini sekali lagi menghampakan

google: fiq facebook, fiq artis panas, gambar terbaru fiq, skandal terbaru fiq, biodata fiq

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...