Pakej Fotografi Bajonz Jambul

Followers

Berita Terkini

Sunday, January 2, 2011

Kumpulan Kecik masih wujud


SEJAK bergelar juara Raja Lawak 4 pada 7 Mac lalu, Kumpulan Kecik macam tak wujud saja? Tak menonjol pun antara juara sebelum ni?

Senario ni berlaku kerana juara Raja Lawak 1,2 dan 3 dah keluar dahulu dan mereka senior kami. Lagi pun orang belum nampak bakat kami dan kami pun masih baru dalam industri. Mungkin juga loghat Sabah kami orang kurang faham.

Agak-agak Kumpulan Kecik rasa popular tak selepas jadi juara Raja Lawak?

Popular? Bukan kami tak mahu popular tapi percaya rezeki akan datang juga nanti. Ada juga orang tegur kami sampai sekarang. Maksudnya kami orang kenallah juga.

Tapi saya kata Kumpulan Kecik ni memang tak popular pun, entah-entah dah ada orang yang lupa?

Mana ada lupa. Mungkin kerana perubahan imej kami yang dah mula pandai jaga penampilan. Rambut kami pun ala-ala artis Korea sekarang. Orang tak perasan kot. Orang juga mungkin keliru kerana kami kadang-kadang muncul bertiga dengan Idlan (pemenang tempat kedua).

Tadi kata masalah loghat Sabah. Tapi saya rasa faktor utama kerana aura Nabil masih kuat lagi, sebab tu tak Kumpulan Kecik tak laku sangat?

Bagi kami, semua juara ada kelebihan masing-masing. Kami mengaku ada masalah bahasa kerana baru setahun datang ke Kuala Lumpur. Lepas ni kami akan masuk kelas Bahasa Melayu selama sebulan selain kelas lakonan dan kelas pengacaraan.

Nabil memang popular, Sepah boleh tahan juga. Tapi Zizan yang tak jadi juara bukan main makin popular sekarang ni. Tapi Kumpulan Kecik sebaliknya? Tak sedih?

Agak rasa sedih juga. Tapi rezeki masing-masing. Tetapi kami bersyukur kerana sekurang-kurangnya masih ada peminat sendiri.

Nabil ada program sendiri. Sepah pun ada juga buat drama. AESB ada bagi tawaran buat program tak?

Mungkin tahun ni kami kurang muncul di kaca televisyen. Tapi kalau ikut perancangan AESB, jadual kami bermula tahun ini. Tapi Zizan dan Johan pun lambat nak popular. Semua ni ambil masa. Nabil memang rezeki dia. Jadi pelawak ni kena naik perlahan-lahan tetapi harap-harap akan kekal lama nanti dalam industri.

Sepatutnya AESB yang menaikkan nama Kumpulan Kecik tapi macam tak bersungguh-sungguh nak promosi Kumpulan Kecik. Setuju tak?

Program sendiri macam Nabil memang kami tak ada. Tapi sekurangnya kami dah berlakon tiga drama di Astro iaitu Tiga Botak, Tiga Botak Raya dan Lawaknya Fantasia Raya. Okey la tu.

AESB macam pilih kasih. Lebihkan juara AF8, Shahir yang tak habis-habis buat perangai. Tak kecil hati?

Mana ada kecil hati, besar hati adalah (ketawa). AESB tidak pernah beza pun antara juara Raja Lawak dan Akademi Fantasia. Mereka dah buat yang terbaik. Jadual promosi kami secara agresif akan bermula tahun ni.

Ada yang kata Raja Lawak 4 paling tak menjadi sebab salah pilih juara. Kalau peserta pilihan, Idlan yang menang mungkin dia popular?

Itu pandangan orang dan susah kami nak jawab kerana pihak pengurusan yang perlu jawab. Tapi kami rasa macam artis bila dah jadi juara. Yang penting, kami perlu melalui proses pembelajaran yang panjang lagi.

Raja Lawak 5 dah nak mula ni. Nama Kumpulan Kecik dahlah tenggelam timbul. Nak dijadikan cerita, tiba-tiba juara musim lima lebih popular daripada Kumpulan Kecik? Boleh terima realiti itu?

Andai kata juara Raja Lawak 5 meletup, itu rezeki mereka. Kami semua dari program yang sama dan mahu bersaing secara sihat. Kalau juara musim ni lebih popular, kami ambil perkara tu secara positif dan tidak perlu nak dengki dengan mereka.

Menang hari tu dapat kereta Peugot 207 sebuah ja tapi Kumpulan Kecik ada dua orang. Habis tu macam mana?

Daripada berebut nak pakai (ketawa), kami dah ambil keputusan untuk menjualnya. Sekarang dalam proses jual beli. Wang tu nanti kami bahagi dua dan nak cari kereta sendiri yang lebih murah. Wang yang lebih bagi keluarga di kampung Sabah untuk baiki rumah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...